Ny kollega 30-35 timer til Trekløverets Opgangsfællesskab – Opgangen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du skabe glæde, omsorg og tryghed med din blotte tilstedeværelse, har du evnen til at se det bedste i borgere med særlige behov, og formår du at skabe gode udviklingsmuligheder? 

I Opgangen søger vi en pædagog eller en medarbejder med anden relevant faglig baggrund, der besidder fagligt engagement. Stillingen er pr. 1. marts gerne før og frem til 1. september 2024.

I opgangen bor der 13 borgere og teamet består af 6 fastansatte. Vi arbejder i tidsrummet 7.00-21.00 hverdage og 9.00-21.00 weekender. I stillingen er der weekendarbejde hver 3. weekend. 

Målgruppen er voksne udviklingshæmmede med behov for moderart støtte til almindelig daglig livsførelse, støtte til at kunne forstå omverdenen, begå sig socialt, samt støtte til kontakt med det offentlige og samarbejdspartnere. Målgruppebeskrivelse §85.

Beboerperspektiver

Du skal hjælpe mig med at få en god morgenrutine, så jeg kan komme op på arbejde. Huske mig på bustider, passende tøj, bad og rene tænder. Nogle gange skal jeg mindes om, hvor meget jeg hygger mig på mit arbejde. 

Jeg kan have brug for hjælp til sociale aktiviteter, da det kan være svært at forstå de andres hensigter og vide, hvad jeg skal gøre. Jeg kan også have brug for hjælp til at finde på aktiviteter, eller lave aftaler med andre naboer om socialt samvær. 

Du skal hjælpe mig med at skabe en tryg og struktureret hverdag, med fx en tavle/kalender, så jeg ved, hvad jeg skal i løbet af dagen.

På min hjemmedag støtter du mig i at gøre rent i min lejlighed, indkøb, læse post og tjekke, at min økonomi er i orden. Nogle gange laver vi mad sammen. Du er god at lytte til mine oplevelser og snakke om min trivsel. Og du kan hjælpe mig med mine hjælpemidler, når de driller. 

Du  tager initiativ og får gode ideer, der hjælper mig til at se meningen med hverdagens nødvendige handlinger.                           

Som ansat skal du
  • Være engageret og have lyst til at tilegne dig viden, fx gennem fælles pædagogiske refleksioner og løbende kursus og uddannelse. 
  • Gå op i ordentlighed, altså kommunikere med respekt og værdighed, samt handle med overblik og struktur.
  • Være fleksibel, da der kan opstå uventede opgaver, som kræver hurtige kreative løsninger. 
  • Kunne omsætte observationer, opstille hypoteser, reflektere over systemer og adfærd, og overføre dem til didaktiske metoder og konkrete handleanvisninger, også på skrift!
  • Være tydelig og anerkendende i din kommunikation, samt bevidst om din fremtoning og ageren.
  • Have gode samarbejdsevner på flere niveauer. 
  • Være ansvarsfuld og kunne tage selvstændige valg, da der kan opstå alenearbejde, men med respekt for fælles aftaler. 
  • Være fortrolig med IT-systemer. Vi benytter Sensum som fagsystem, og det vil være en fordel, hvis du har kendskab til velfærds- og kommunikationsteknologier. 
Vi tilbyder
  • Et super team af dedikerede, fagligt dygtige kollegaer, med interesse for teamets trivsel. Vi giver plads til kreative ideer, samt er lydhør i forhold til hinandens tanker. Vi vægter det sociale i arbejdsgruppen højt, og kommunikerer med åbenhed, tillid og respekt for hinanden.
  • En ledelse, der har fokus på psykologisk tryghed, styrker ved forskelligheder og feedbackkultur.  
  • En organisation, der prioriterer kompetenceudvikling og supervision, der understøtter kerneopgaven. 
  • Teammøder og tværorganisatoriske fællesskaber, for at skabe de bedste strategier for borgeren gennem faglige drøftelser og sparring. 

Har vi fanget din interesse så send din ansøgning.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn i henhold til gældende overenskomst og anciennitet, samt relevant uddannelse. 

Der indhentes udvidet straffeattest og referencer. 

Stillingen er på 30-35 timer ugentligt og til ansættelse pr. 1. marts.

Ansøgningsfrist er den 28. januar. 

Ansættelsessamtaler er den 30. januar fra kl. 9.00.

Vil du gerne vide mere om stillingerne, så kan du:

  • Komme forbi til en kop kaffe og møde en kollega. 
  • Ringe til Opgangen og spørge efter Natascha eller Emilie 20537160
  • Ringe til daglig leder Mette Johansen på tlf. 2131 6893.
Om Halsnæs Kommune

Halsnæs er en levende kommune med stærke lokale identiteter og med hovedstaden inden for rækkevidde. Her lever vi tæt på natur, hav og fjord, som giver mulighed for aktive oplevelser for borgere, besøgende og ansatte.

Halsnæs Kommune er en moderne og rummelig arbejdsplads i bevægelse. Vores tre værdier: redelighed, mulighed og helhed er vores fundament. I Halsnæs Kommune får du cirka 3.000 kollegaer fordelt over hele kommunen. Vi har en ambition om, at Halsnæs Kommune skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi sætter barren højt og gør os hver dag umage med at skabe de bedste forudsætninger for, at medarbejderne trives og leverer service og velfærd af høj kvalitet.

Du kan læse mere om Halsnæs Kommune på vores hjemmeside eller på vores LinkedIn-profil.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Halsnæs Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Halsnæs Kommune, Præstebrovej, 14, 3310 Ølsted

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5972929

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet